Protestantse Gemeente te Grijpskerke

OVER ONS OVER ONS

Welkom in Grijpskerke,

een dorp in het hart van het prachtige eiland Walcheren!

Welkom ook in ons kerkgebouw, de Michaëlskerk, de torenkerk die in het centrum van het dorp staat. De oorsprong van dit kerkgebouw gaat terug tot in de 12e eeuw, toen was het een kleine kapel gewijd aan de aartsengel Michaël.

Onze Protestantse Gemeente maakt deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland en is in 2005 ontstaan uit een samenvoeging van de plaatselijke Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente.

Al eeuwenlang wordt in ons dorp Grijpskerke de geweldige boodschap van het evangelie verkondigd. En nog steeds stemmen we als gemeente van harte in met de roeping zoals die in de kerkorde van de PKN is verwoord: In ons vieren, spreken en handelen belijden we Jezus Christus als Heer en Verlosser.

Dat geloof en belijden is bepalend voor alle activiteiten in onze gemeente: onze kerkdiensten, Bijbelkringen en gespreksgroepen, de kindernevendiensten, de jeugdkerk, de tienerdiensten, de catechese en het pastorale werk. U leest er meer over op de andere pagina's van deze website.
Door dat geloof en belijden streven we er ook naar om ons op te stellen als een gastvrije en open gemeente.

Daarom heten we u en jullie, dorpsbewoners, jong en oud, toeristen en geïnteresseerden nogmaals van harte welkom.

KerkTV uit Michaƫlskerk

Hier kunt u de diensten uit onze kerk volgen met beeld en/of geluid
Klik op bovenstaand plaatje.

Van zolder naar vitrine
Nieuwsgierig geworden?
Klik op de volgende foto:
of kijk onder historie..........